lauantai 3. marraskuuta 2012

Eli siis ajattelin kertoa teille, millaisia lemmikkejä minulla on ollut. Olen omistanut kaksi hamsteria Nupun ja Murun. Nupun sain vuonna 2009 syksyllä. Nuppu kuoli kesällä 2010, kun olin isälläni. Muistan, kun äitini soitti ja sanoi Nupun menehtyneen. En hallunnut uskoa aluksi sitä, mutta, kun tulin seuraavana päivänä kotiin totesin asian todeksi. Pari kyyneltäkin vieri silmille, kun näin Nupun. Nuppu haudattiin pihallemme ja tein Nupulle myös oman hautakiven. Nuppu oli venäjänkääpiöhamsteri. Vaikka Nuppu ei ollut käsikesy, ja puri minua parikertaa, Nuppu oli kuitenkin luonteeltaan ihana. Muistan, kun haimme tytön kotiin ja, kuinka tuo meni heti ruokakipolle :) Nuppusta minulla ei ole, kuin kaksi kuvaa. Mutta kyllä niistä saa selville millainen tuo tyttö oli.

Minulla on todella ikävä, tuota pientä karvapalloa. Mutta elämä on elämää, kaikki kuolee aikanaan. Toivon todella, että Nupun on nyt hyvä olla, eikä häneen satu enään. Rakastan sinua ikuisesti<333

Ja nytten on aika esitellä Muru. Muru on syyrianhamsteri, joten se on pikkuisen isompi kooltaan, kuin Nuppu. Muru syntyi 6.7.2010, sain Murun, kun se oli kuukauden vanha. Murusta tuli käsikesy ja todella ihmisrakas. Muru rakasti ruokaa ja etenkin herkkuja. Erityisesti tyttö piti päärynäpiltistä (sama maku kuin minulla XD) Tuo alkoi meluamaan häkissä, jos en aluksi huomannut sen olevan hereillä :) Sitten tyttö tuli luukulle ja pakkohan se oli käteen ottaa ja laittaa palloon juoksemaan. Muru oli persoonaltaan aivan ihana, eikä se purrut ketään. Muru täytti 2-vuotta ja me olimme lähdössä viikoksi ystäviemme luokse pohjoiseen. Muru jäi kotiin ja veljeni kävi ruokkimassa sitä ja vaihtamassa veden. Kun tulimme kotiin, huomasin tytön laihtuneen ja muuttuneen hiljaisemmaksi. Tiesin vanhuuden tulleen ja, että Muru ei eläisi enää kauaan. Sitten koitti se päivä, jota olin pelännyt. Sinä päivänä Muru laahusteli häkissään, ja päätin ottaa tytön syliini. Tyttö nukkui, jonkun aikaa sylissäni, kunnes laitoin Murun takaisin häkkiin. Tyttö jäi vain makaamaan purujen päälle ja silitin Murua. Sitten tunsin, kun Murun sydän pysähtyi ja tyttö sulki silmänsä. 19.7.2012 Muru kuoli, tyttö oli 2-vuotta ja 13 päivää vanha. Hautasin Murun pihalle Nupun viereen, nyt Muruun ei enään satu. Laitan Murustakin kuvia ja koulun esitelmää varten tekemäni videon.
Laitoin videon linkkiin, kun en sitä muuten saanut. No ainakin näette :)

Ei nyt sitten muuta, halusin vain kertoa teille millaisia eläimiä olen omistanut. Ja melkein unohdin saan varmaan joululahjaksi uuden hamsterin. Jos saan niin teen siitäkin viestin tai oikestaan viestejä. Heippa!

5 kommenttia:

  1. Mullaki on joskus ollu yks hamsteri.Sen nimi oli Töpö. :) Mut olin sillo ehkä ekal luokal,ni en oikee muista sillee hyvin sitä.

    VastaaPoista
  2. Ihana postaus Nupusta ja Murusta <3

    VastaaPoista
  3. sulosia♥ tiedän menetyksen tunteen... mun rakas kanini kuoli 22.1.13
    ja löysin vielä ite Nadi kullan nukkumasta ikuista unta :'(

    VastaaPoista